Gå till innehåll

Tillvägagångssätt: Matchflytt

  • Flyttande lag kontaktar motståndare om att flytt önskas och föreslår ny tid och datum. Motståndarlaget har under vissa omständigheter rätt att neka matchflytt.

  • Förening/lag dubbelkollar att hallen är tillgänglig och preliminärbokar i de kommuner som har detta som rutin.

  • Ansökande förening loggar in i TA och "ansöker om matchändring" via föreningsadministratör (se YouTube-klipp längst ner i detta dokument).

  • Motståndare godkänner matchändring genom föreningens officiella e-postadress eller via föreningens inloggning i TA.

  • När motståndare godkänt matchändring, godkänner sedan HF Öst flytten. Bekräftelse inkommer till föreningens registrerade mail i TA.
  • Tillsätter förbundet domare/funktionärer till den ändrade matchen meddelar förbundet de tillsatta domarna/funktionärerna.

  • Tillsätter förening domare/funktionärer till den ändrade matchen meddelar arrangör de tillsatta domarna/funktionärerna.

Förtydligande

Ovanstående matchflyttningsregler gäller när förening vill flytta match. Det finns även tillfällen då HF Öst måste flytta matcher. När så sker gäller andra rutiner. Det finns en rad olika anledningar till att förbundet gör matchändringar. Exempelvis att en force majeur-situation uppstår (hallen stängs på grund av vattenläcka, odyl), att det behövs en omdisponering av schemat på grund av domartillsättningsproblem, att matcher måste flyttas på grund av att utrymme måste skapas för arrangemang av olika slag.

Publicerad: 2022-11-21

Senast uppdaterad: 2022-11-25

Författare:

Email: