Gymnasie-SM handboll 2026

Välkommen till Gymnasie-SM i handboll 24-25 maj 2026 i Jönköping
Svenska Handbollförbundet och Sanda Idrottsgymnasium hälsar er återigen välkomna till gymnasie-SM i handboll. Anmälan vänder sig till gymnasieskolor som innehar RIG- eller NIU-licenser. Vi tar även emot anmälningar från skolidrottsföreningar utan RIG- eller NIU-licenser men då förutsätts att alla de deltagande spelarna innehar aktiva spelarlicenser inom Svenska Handbollförbundet.
Klassindelning
1 – Flickor Årskurs 1
2 – Pojkar Årskurs 1
3 – Flickor Årskurs 2-3
4 – Pojkar Årskurs 2-3
Spelplats
Idrottshuset, Jönköping med start söndagen den 24 maj kl. 11.00. Matcherna kommer spelas i Arena E och B-C-D-hallarna. Avslutning måndag 25 maj kl. 17.00.
NYHETER
KATRINELUNDSGYMNASIET -
VINNARE FLICKOR ÅK 1

YSTAD GYMNASIUM -
VINNARE POJKAR ÅK 1

SANDAGYMNASIET-
VINNARE FLICKOR ÅK 2-3

POLHEMSKOLAN -
VINNARE POJKAR ÅK 2-3
